سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندکى که دوام دارد ، به از بسیارى که ملال آرد . [نهج البلاغه]

تمدن جدید




ardeshir mohammadi ::: شنبه 86/9/10::: ساعت 11:2 عصر

·         :

                                  افزایش 20 درصدی سرعت اینترنت از طریق تنظیمات Group Policy  

    در ویندوز XP درحالت پیش فرض Packet Scheduler  20 درصد از پهنای باند یک اتصال را رزرو می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 80 درصد پهنای باند اتصال تان به اینترنت بهره ببرید. برای این که بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده کنید مراحل زیر را انجام دهید:

1- Run  را از منوی Start اجرا کنید.
2- در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3- منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4- در بخش Local Comuter Policy و در زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. (این کار با کلیک بر روی علامت+ کار آن انجام دهید )
5- در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6- حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
7- به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
8- بر روی Limit reseivable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
9- پس از اینکه پنجره ی Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
10- مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11- به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
12- حال به Connection ی که به وسیله ی آن به اینترنت وصل می شوید رفته، رایت کلیک کرده و بر روی دکمه ی Properties  کلیک کنید.
13- به برگه Networking بروید و دقت کنید که QoS Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود(.
14- این پنجره را OK کنید.
15- کامپیوتر خود را Restart کنید .


Hadi_vox_2007@yahoo.com                       

 

 




ardeshir mohammadi ::: شنبه 86/9/10::: ساعت 11:0 عصر


http://www.ParsiBlog.com/PhotoAlbum/KANGAN/Ma16.gif


ardeshir mohammadi ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 12:51 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

علیک بتقوی الله ان کنت غافلا یاتیک بالارزاق من حیث لا تدری


فکیف تخاف الفقر والله رازقا فقد رزق الطیر و الحوت فی البحر


و من ظن ان الرزق یاتی بقوة ما اکل العصفور شیأ مع النسر


تزول عن الدنیا فانک لا تدری اذا جن علیک الیل هل تعیش الی الفجر


فکمن صحیح مات من غیر عله و کمن سقیم عاش حین من الدهر


و کم من فتی امسی و اصبح ظاحکا و اکفانه فی الغیب تنسج وهو لا یدری


فمن عاش الفا او الفین فلا بد من یوم ان یسیر الی القبر

شاعر:امام علی ابن ابی طالب(ع)


ardeshir mohammadi ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 12:5 صبح




ardeshir mohammadi ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 11:16 عصر




ardeshir mohammadi ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 11:11 عصر




ardeshir mohammadi ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 11:10 عصر




ardeshir mohammadi ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 11:9 عصر

                                   امتیاز های انسان

قلم آفرینش بر صفحه ی وجود و هستی کلمات بی شماری رابه رشته ی تحریر در آ ورده است.

از جمله این کلمات و بلکه کاملترین کلمه خلقت،انسان است که همه ی موجوذات دیگر عالم،

طفیل وجود او و در مسیرکمال او آفریده شده اند.انسان با سایر حیوانات مشترکاتی داردولی

ویژگیهایی در او وجود دارد که در هیچ حیوان دیگر وجود ندارد و دست کم برای ما اینگونه مشهود است که این ویژگیها در انسان بارزتراست و مصادیق اتم آنها در بشر است.

در اینجا برخی از این امتیازات رافهرست وار بر می شماریم:

1-آینده نگری:انسان می تواند آینده ی بسیار دور را در نظر گرفته وبرای آن آمده شود.

مثلا احتمال می دهد که ده سال دیگر فلان حادثه ی طبیعی به جان ومال او آسیبی برساند یا فلان دشمن خارجی او را نابودسازد،از این رو،از هم اکنون به فکر دفاع افتاده و به سد سازی و فراهم آوردن وسایل و تجهیزات دفاعی پرداخته و در برابر پیشامد های خطرناک،خود را آمده می سازد.

2-آزادی و اختیار:همه حیوانات این عالم بر اساس غریزه فعالیت می کنند و همه ی عوامل طبیعی(جمادات-نباتات-حیوانات)به طورجبر،فعالیت هایی دارند وآثاری از خود پدید می آورندو در این مسیر کوچکترین اختیاری از خود ندارند .تنها انسان،انتخاب گر می باشد و به میل و اراده ی بر سر دو راهی

،راهی را بر می گزیند.بر همین اساس انسان تنها موجودی است که عصیان و نافرمانی داردبه فرموده ی قران((الم تر ان الله یسجد له من فی السماوات و من فی الارض و الشمس والقمر والنجوم والجبال والشجر والدواب وکثیر من الناس و کثیر حق علیه العذاب))

3-سخن گویی:از آن رهگذر که انسان موجودی اجتمایی است و به تنهایی نمی تواند همه ی نیازهای خویش رابر آورده سازد بلکه بایدبا سایر انسان ها دست به دست داده همیاری و همکاری کند تا بر مشکلات فایق آید و به خواسته هایش جامه ی عمل بپوشد و ناچار است که مقاصد خویش را به دیگران تفهیم کنداز این رو خدای حکیم ابزار و مجاری این امر را در اختیار او قرار داده و همراه با تنفس که از ضروریات حیات او است،بدون کمترین زحمتی کلماتی را به زبان آورده واز

نهانخانه ی جان خویش خبر می دهد و بر این اساس او را ناطق به نطق ظاهری گویند .

4- بزرگترین ویژگی انسان داشتن فکرواندیشه است .در سایه ی فکر است که بشر پیوسته به مجهولات خود را به معلوم تبدیل کرده و برمعلومات اولیه و بدیهیه و فطریه ی خویش می افزاید . به واسطه ی فکر است که به حقایق و قوانین کلیه ی عالم دست می یابد . در منطق ارسطویی از قواعد تفکر و اندیشه ی صحیح گفتگو می شود .در اینجا اشاره ای کوتاه به فلسفه ی پیدایش منطق ارسطویی

می نماییم :مرحوم شهید مطهری (ره) در پاورقیهای اصول فلسفه می فرماید:سفسته در یونان باستان درقرن پنجم قبل از میلاددر اثر دو امر صورت گرفت:

1-ظهور آراء و عقاید فلسفی ضد و نقیض .

2-رواج فوق العاده ی فن خطابه که دراثرمنازعات مالی زیادی که در بین مردم آن سرزمین پیدا می شد و کار  به محکمه کشیده می شد و گروهی از دانشمندان به سمت وکالت در محاکم عمکومی با حظور شمار بسیاری از تماشاچیان به دفاع از حقوق موکلین خود می پرداختند و خطابه های مؤثری ایراد می کردند...این گروه سعی داشتند برای هر مدعایی((حق یا باطل))دلیل

آورند...کم کم کار به جایی رسید که معتقد شدند حق و باطل یا صدق و کذبی درواقع نیست... بلکه حق آن چیزی است که انسان او را حق بداند و باطل آن چیزی است که انسان او را باطل بداند .بتدریج این عقیده در سایر امور عالم نیز سرایت کرد و گفتند :حقیقت به طور کلی تابع شعور و ادراک انسان است...این گروه را به واسطه ی مهارت در همه ی علوم و فنون زمان خود سوفیست،یعنی دانشمند می گفتند و سوفسطایی معرب سو فیست است.یکی از سوفیستهای معروف،گورگیاس است،او سه ادعا دارد:

1-محال است چیزی موجود باشد

2-محال است که-چیزی بر فرض وجود-شناخته شود

3-اگر بر فرض محال چیزی شناخته شود،قابل توصیف(وشناسایی)برای غیرنیست.

سقراط و افلاطون وارسطو به شدت باسوفسطاییان به مبارزه برخاستند و مغلطه های آنها را آشکار کردند وثابت کردندکه

اشیاء،با قطع نظر از ادراک ما واقعییت دارند و دارای کیفیت مخصوص هستند وحکمت عبارت است از علم به احوال اعیان موجودات ،آن طور که هستند و اگر انسان به طرزصحیحی فکر خود را راه ببرد می تواند حقایق رادریابد.ارسطو بدین منظور قواعدمنطقی را برای درست فکر کردن و تمیز خطا از صواب جمع وتدوین کرد.

 

 

                      با تشکر

 

 

 




ardeshir mohammadi ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 11:7 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :27207
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<